onsdag 26 maj 2010

24 - 26 maj. Sandvik - Kalmar - Kristianopel, 60 nm

Måndagens segling från Sandvik till Kalmar var trevlig med halvvind hela vägen, dock kyligt. Värmaren är ständigt igång. Jag klarade jag mig från regnet, som kom efter att jag hade förtöjt i Kalmar vid 14-tiden. I hamnen låg cirka 20 gästande båtar, mest tyska. Vi var två svenska båtar. I Kalmar höll man på och pålade för nya bryggor i gästhamnen.

På tisdag förmiddag cyklade jag ut till Stensö udde i vackert väder. På eftermiddagen handlade jag bl a kaffekoppar. Sol och regn om varInga dramatiska händelser således. Ingenting har för ovanlighets skull gått sönder.

Vid avfärden idag var det ett synnerligen ruggigt väder, kallt och regn. Jag började med att fylla diesel. Som vanligt kunde jag sedan segla med vinden från sidan eller i ryggen. Några distansminuter från Kristianopel dog vinden ut och det var naturligt att avsluta dagens segling. Av 7 båtar i hamnen är två svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar